Organisatie aanbod

Organisatie aanbod

'Inzicht zonder handeling, brengt geen verandering'

De onderlegger

Vitaliteit

De mate waarin iemand krachtig en energiek is ofwel de energie heeft om te leven, dat vormt voor ons de kern van Vitaliteit. Om het simpel te houden: vita betekent leven.

Energie

energiek en krachtig voelen; lichamelijk en geestelijk sterk zijn.

Motivatie

(levens-)doelen stellen en moeite doen deze te realiseren.

Veerkracht

omgaan met problemen en na tegenslag de draad weer oppakken.

Onze visie

'Vitaliteit vergroten in de organisatie werkt alleen met een aanpak van én voor medewerkers'

Een programma uitrollen en dan denken dat je het goed gedaan hebt als directie is een veel gemaakte fout. 

Wil je weten hoe wel?

De aanpak

Vitaliteit in twee stappen

De eerste stap is kennismaken met Vitaliteit. Wat betekent Vitaliteit voor de medewerkers? Aan welke knop kunnen en willen zij draaien? Een inspirerende workshop voor alle medewerkers.

In het tweede deel van de aanpak krijgen de wensen vorm in activiteiten. Iedereen kan aan de slag vanuit een persoonlijk plan met individuele en collectieve acties.

Dit alles wordt ondersteund door een scan en een app. De scan brengt de Vitaliteit persoonlijk en in het werk in beeld. En de app? Daar is alles mogelijk, meer dan je nu kunt bedenken…

Ervaringen

Wat klanten zeggen over onze aanpak

‘Het Vitaliteitsprogramma geeft dat ene zetje in de rug om met je eigen Vitaliteit aan de slag te gaan. De gegeven mogelijkheid opent een deur, die anders gesloten blijft.’

Yvonne Bijvoet Medewerker marketing en communicatie

‘Het feit dat je gezien wordt en het bedrijf je actief benadert om je beter in je vel te laten zitten is een reden om het (nog) meer naar je zin te hebben.’

Rob van Luijn Projectleider

‘De waardering vanuit de medewerkers jegens de werkgever, Lithos, maakt me blij. Het is duidelijk dat het ons echt interesseert hoe het met de mensen gaat.’

Tonny Gerritsen Algemeen directeur

‘Door de eerste workshop kreeg Vitaliteit een heel andere lading. Leuk om te zien hoe iedereen daar zo positief op reageerde!’

Yvonne Bijvoet Medewerker marketing en communicatie

‘De mensen gingen sceptisch van start, maar na de workshops was dat compleet omgedraaid. Zowel individueel als collectief zijn er hele gave dingen ontstaan.’

Peter Ruitenbeek Controller

‘Onze eigen doelstelling dat 10% van de mensen mee doet is ruim overtroffen. Meer dan de helft van de mensen doet nu mee. In het eerste jaar al! We zijn binnen het vooraf gestelde budget gebleven en hebben geen ‘nee’ hoeven verkopen aan medewerkers. Als MT hebben we heel weinig zelf hoeven doen, het liep als vanzelf. We kregen als management een verrassende terugkoppeling terug van hoe de mensen tegen Lithos aankijken.’

Albert Kooistra Financieel directeur